Tu sei qui

Terza H - Filosofia e Storia - CLIL | 2023-2024

Logo Repubblica italiana
LICEO STATALE “CARLO TENCA” ‐ MILANO
P. I. 80126370156 Cod. Mecc. MIPM11000D
Bastioni di Porta Volta,16–20121 Milano
Tel. 02.6551606 – Fax 02.6554306
C. F. 80126370156 - Cod. Mecc. MIPM11000D
Email: mipm11000d@istruzione.it  – PEC mipm11000d@.pec.istruzione.it

SCHEDA DIDATTICA CLIL

2023-2024
Classe: 
Terza H
Docente: 
Daniela
Indirizzo di studio: 
Liceo Linguistico
Disciplina/e coinvolta/e: 
Filosofia e Storia
Lingua: 
Inglese
Materiale
Già esistente
Video, inserto del libro di testo, schede didattiche clil, brani selezionati da riviste multimediali
Contenuti disciplinari

Unit 1. the role of "wonder" in human existence

Unit 2. Eros and philia: the two faces of love. Plato's  "Symposium"

Unit 3. Scholasticism: Who is Saint Anselm? -  State and ethics in Saint Thomas 

Unit 4. An everlasting topic: happiness

Unit 5. The forms and aims of discussion

Unit 6. The British History: The Anglican religion. Henry VIII: the act of Supremacy. Edward VI. Mary Tudor and Mary Stuart. Elizabeth II and the period of prosperity. James I: the gunpowder plot. Charles I: the petition of Rights, short Parliament and long Parliament. Oliver Crowell and the struggle with the monarchy: the Commonwealth. The Restauration of the Stuarts. The Glorious revolution: the Bill of Rights.

Modello operativo

insegnamento gestito dal docente di disciplina

Metodologia di lavoro

Frontale

approccio multifocale, legato alla realtà, apprendimento attivo e diretto

Risorse (materiali e sussidi

Testi selezionati dal web, video, integrazione ai libri di testo

Modalità e strumenti di verifica
In itinere

Esercizi e dialoghi liberi

Finali

Oral tests

Modalità e strumenti di valutazione

Reading and summarizing information, practicing language skills, interpreting primary sources, analysing, comparing and contrasting.

workshop-type activities were built in order to 1. review the key concepts, 2. activate communication and discussion in a foreign language on specific topic, 3. understand the relationship between facts and interpretations of the contemporary reality, 4. identify elements of connection with other subjects.

The evaluation is the result of the clil methodology, based on the 4Cs: content, cognition, communication and culture.

Modalità di recupero
Non presenti
Docente: 
anselmi.daniela
Data ultima modifica: 
15/05/2024 - 21:26
Data immodificabilità contenuto: 
06/06/2024 - 23:00